Κυριακή 24 Μαρτίου 2019 | 10:51

Νεολαία-ΠαιδείαPointer

Πλύση εγκεφάλου


Με έγγραφο του υπουργείου Παιδείας (Αρ. Πρωτ.: Φ15/29487/Δ2, 25-2-2019) καλούνται οι μαθητές των Γυμνασίων να πάρουν μέρος  στο διαγωνισμό «European Money Quiz». Σύμφωνα με το έγγραφο, ο διαγωνισμός  «είναι ένα παιχνίδι γνώσεων για το Χρήμα και έχει διαμορφωθεί με στόχο να αποτελέσει εργαλείο:
 
♦ για τη βελτίωση του χρηματοπιστωτικού εγγραμματισμού μαθητών ηλικίας 13-15 ετών και
 
♦ προετοιμασίας για τους Διαγωνισμούς μεταξύ τάξεων που θα πραγματοποιηθούν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, σε Εθνικό και Ευρωπαϊκό επίπεδο.
 
Ο Δεύτερος Εθνικός Διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2019, στις 10:00 π.μ. και ο Ευρωπαϊκός Διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί στις Βρυξέλλες, την Τρίτη 7 Μαΐου 2019».
 
Ο διαγωνισμός διοργανώνεται από την Ελληνική Ενωση Τραπεζών (ΕΕΤ) η οποία συμμετέχει στο θεσμό της «European Money Week» της Ευρωπαϊκής Τραπεζικής Ομοσπονδίας.
 
Μετά τα μαθήματα προώθησης της «επιχειρηματικότητας των νέων» έρχεται και ο «χρηματοπιστωτικός εγγραμματισμός». Πρόκειται για μια άλλη «καινοτόμο» δράση που έχει αγκαλιάσει το υπουργείο Παιδείας και προωθεί με τη συνεργασία του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων.
 
Ως «χρηματοπιστωτικό εγγραμματισμό» ο ΟΟΣΑ ορίζει «τον συνδυασμό χρηματοπιστωτικής συνειδητοποίησης, γνώσης, δεξιοτήτων, στάσεων και συμπεριφορών απαραίτητων για τη λήψη ορθολογικών χρηματοπιστωτικών αποφάσεων και κατ' επέκταση για την επίτευξη προσωπικής ευημερίας. Ο χρηματοπιστωτικός εγγραμματισμός επιτυγχάνεται μέσω της χρηματοπιστωτικής εκπαίδευσης».
 
Εξ ου και τα εν λόγω προγράμματα και οι διαγωνισμοί, για τους οποίους οι μαθητές καλούνται να προετοιμαστούν με ανάλογες ερωτήσεις-παιχνίδια. Με βιωματικό τρόπο, δηλαδή, να προετοιμαστούν για «την είσοδό τους στον σύγχρονο παγκόσμιο επιχειρηματικό και οικονομικό στίβο», να αποκτήσουν «απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες προκειμένου να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στο σύγχρονο οικονομικό περιβάλλον», να έρθουν σε επαφή, με τη συνδρομή «εθελοντών-στελεχών επιχειρήσεων», με τις «σύγχρονες τάσεις στον κόσμο των επιχειρήσεων» και τη «σύγχρονη αγορά εργασίας» (οι εμφάσεις δικές μας).
 
Πρόκειται για κανονική πλύση εγκεφάλου των νέων. Οι κεφαλαιοκράτες, οι ληστές των τραπεζών, που αποτελούν τα πλέον τοκογλυφικά και ληστρικά  ιδρύματα στον καπιταλισμό, δε νοιάζονται για καμιά «υγιή επιχειρηματική» συμπεριφορά των νέων. Επιδιώκουν οι μαθητές να ξεχάσουν τα ζόρια των οικογενειών τους, που έχουν γίνει τρισμέγιστα την περίοδο της κρίσης. Να μην εστιάζουν στους πετσοκομμένους μισθούς, στη ληστεία των εισοδημάτων των εργαζόμενων, στις άθλιες εργασιακές σχέσεις, στην καταστρατήγηση όλων των εργατικών δικαιωμάτων, στον κίνδυνο της ανεργίας, αλλά να τους καλλιεργείται η αυταπάτη ότι μεθαύριο ως επαγγελματίες μπορεί να πετύχουν αν αποκτήσουν τα εφόδια του «χρηματοπιστωτικού εγγραμματισμού», που στην ουσία είναι η αποδοχή των «αξιών» του καπιταλισμού. Και αφού δε θα γίνουν (η συντριπτική πλειοψηφία) πετυχημένοι επιχειρηματίες, να γίνουν υπάκουοι, υποταγμένοι εργαζόμενοι στις καπιταλιστικές γαλέρες.
 
Η «βιωματική εκπαιδευτική διαδικασία» στις εν λόγω «αξίες» θα τους έχει βοηθήσει να αποδεχτούν ότι οι «σύγχρονες οικονομίες», δηλαδή ο καπιταλισμός, είναι κοινωνίες αφεντών και σύγχρονων δούλων. Αυτή η ισορροπία, για τους αστούς, για τους κεφαλαιοκράτες πρέπει να μείνει αδιατάραχτη.
 
 
 
Παρασκευή 08 Μαρτίου 2019