Κυριακή 19 Νοεμβρίου 2017 | 08:43

ΟικονομίαPointer

Η εισβολή της Fraport

Aυτό σημαίνει ιμπεριαλιστική νεο-αποικιοκρατία

Small_img_28343
«280 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ για αναβάθμιση 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας». Αυτός ήταν ο τίτλος Δελτίου Τύπου που εξέδωσε η Κομισιόν στις 28 Μάρτη. Οπως εξηγούσε το Δελτίο, «η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) έχει υπογράψει με την Fraport Greece δύο δανειακές συμφωνίες συνολικού ύψους 280 εκατ. ευρώ, που θα συμβάλουν στη χρηματοδότηση της αναβάθμισης 14 περιφερειακών ελληνικών αεροδρομίων. Η συναλλαγή υποστηρίζεται από την εγγύηση του προϋπολογισμού της ΕΕ στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Ταμείου Στρατηγικών Επενδύσεων (ΕΤΣΕ), κεντρικού πυλώνα του Επενδυτικού Σχεδίου για την Ευρώπη».

Το Επενδυτικό Σχέδιο για την Ευρώπη είναι το περιβόητο «σχέδιο Γιούνκερ». Προσέξτε πώς δουλεύει η «μηχανή». Ενα γερμανικό μονοπώλιο αρπάζει διά της βίας (ήταν μνημονιακή πρόβλεψη) το «φιλέτο» 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας, μεταξύ των οποίων είναι αεροδρόμια με τουριστική κίνηση. Ολο αυτό παρουσιάζεται σαν «μεγάλο επενδυτικό σχέδιο». Ομως η γερμανική εταιρία δε βάζει δεκάρα τσακιστή. Οπως η ίδια η Κομισιόν εξηγεί, «η Fraport Greece θα καταβάλει 1,2 δισ. ευρώ στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) για τις δύο 40ετείς περιόδους παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας (7 + 7). Εκτός από την ΕΤΕπ, μια κοινοπραξία της Alpha Bank, της Παρευξείνιας Τράπεζας (Black Sea Trade and Development Bank), της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης, και του Διεθνούς Οργανισμού Χρηματοδότησης (ΔΟΧ) θα παρέχει μακροπρόθεσμη χρηματοδότηση για το έργο».

Δηλαδή, το περιβόητο «σχέδιο Γιούνκερ», που ήταν ένα από τα επιχειρήματα που χρησιμοποίησαν οι Τσιπροκαμμένοι όταν υπέγραφαν το τρίτο Μνημόνιο, χρησιμοποιείται σαν εργαλείο αποικισμού από τα μονοπώλια των κεντρικών ιμπεριαλιστικών χωρών της ΕΕ, που δεν έχουν ανάγκη να διαθέσουν δικά τους κεφάλαια, καθώς παίρνουν ως κεφάλαιο τα δάνεια που δήθεν προορίζονταν για την ανάπτυξη της υποτελούς χώρας. «Πρόκειται για ένα εξαιρετικό παράδειγμα του είδους των επενδύσεων που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει δεσμευτεί να στηρίξει, καθώς έχουν ως αποτέλεσμα μεγέθυνση και ανάπτυξη», δήλωσε με ιμπεριαλιστικό θράσος ο «μεγάλος φίλος της Ελλάδας», επίτροπος Μοσκιβισί.

Η Fraport, λοιπόν, που έχει ως έλληνα συνεταίρο τον όμιλο Κοπελούζου, θα πάρει δάνεια ύψους περίπου 1 δισ. ευρώ. Με αυτά τα λεφτά θα πληρώσει την προκαταβολή των 688 εκατ. ευρώ στο ΤΑΙΠΕΔ (τα λεφτά θα πάνε για την αποπληρωμή των δανειστών, ως γνωστόν) και θα χρηματοδοτήσει με περίπου 281 εκατ. ευρώ τα έργα που θα κάνει στα τέσσερα αεροδρόμια. Εκτός από το μερίδιο της Ελλάδας στα δάνεια του «σχεδίου Γιούνκερ» (280,4 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ), θα πάρει 284,7 εκατ. ευρώ από την Alpha Bank (που έχει ανακεφαλαιοποιηθεί με δάνεια που αποπληρώνει ο ελληνικός λαός), 62,5 εκατ. από την Παρευξείνια Τράπεζα, 186,7 εκατ. από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης και 154,1 εκατ. από τον Διεθνή Οργανισμό Χρηματοδότησης (θυγατρική της Παγκόσμιας Τράπεζας). Το υπόλοιπο του τιμήματος προς το ΤΑΙΠΕΔ (συνολικό τίμημα 1.234 εκατ. ευρώ, που -το ξαναλέμε- θα πάνε για την αποπληρωμή του χρέους) θα καταβληθεί από τα κέρδη που θα αρχίσουν να σωρεύουν τα 14 αεροδρόμια. Ετσι, η μπίζνα του νεο-αποικισμού δουλεύει μια χαρά για όλους τους.
 
 
Σάββατο 08 Απριλίου 2017