Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2019 | 09:05

ΠολιτικήPointer

Μούγκα για τις Πρέσπες

Στην ομιλία του στη Θεσσαλονίκη ο Μητσοτάκης δεν είπε κουβέντα για τις Πρέσπες, ενώ οι μπάτσοι φρόντισαν να προσαγάγουν καμιά τριανταριά εθνικοφασίστες που ετοιμάζονταν να διαδηλώσουν, ώστε να μην καταφέρουν ούτε φωτογραφία να βγάλουν σε δρόμο κοντά στο Βελλίδειο. Η μοναδική αναφορά που έκανε δεν έχει καμιά σχέση με τις Πρέσπες και το «Μακεδονικό» έτσι όπως το εκμεταλλευόταν προεκλογικά η ΝΔ. Είπε συγκεκριμένα: «Απόλυτη προτεραιότητά μας, το έχουμε συζητήσει πολλές φορές με τον περιφερειάρχη, αποτελεί η προστασία και η ενίσχυση των μακεδονικών προϊόντων με τη δημιουργία και διεθνή πιστοποίηση ενός συλλογικού σήματος για αυτά. Θα προστατεύσουμε το brand Μακεδονία. Την πραγματική Μακεδονία, την αυθεντική Μακεδονία. Και θα το υποστηρίξουμε με μια μεγάλη επικοινωνιακή εκστρατεία. Και τα προϊόντα, αυτό θα δηλώνει, πλέον, χωρίς αμφιβολίες, την ποιότητα και την προέλευσή τους, απέναντι σε κάθε ανταγωνιστή».
 
Επειδή οι συριζαίοι άρχισαν την πολιτική καζούρα, όταν του έγινε σχετική ερώτηση την επομένη, στη συνέντευξη Τύπου, μίλησε αναγκαστικά για «εθνικά επιζήμια συμφωνία», η οποία δεν μπορεί να αλλάξει. Είπε και τα γνωστά… καουμπόικα («θα είμαστε πάρα πολύ αυστηροί ως προς την εφαρμογή αυτής της Συμφωνίας που τη θεωρούμε κακή, αλλά τη βρήκαμε, την κληρονομήσαμε») και επανήλθε στα περί ανάγκης «να στηρίξουμε το brand της Μακεδονίας, αυτό το οποίο αποκαλώ αυθεντική, πραγματική Μακεδονία και να κερδίσουμε παγκόσμια το παιχνίδι της επικοινωνίας. Για να το πω πολύ απλά: Οταν ο άλλος ακούει Μακεδονία να σκέφτεται τη Μακεδονία μας, την πραγματική Μακεδονία, την αυθεντική Μακεδονία».
 
Οπως αντιλαμβάνεστε, αυτό είναι ένα εμπορικό ζήτημα, που δεν έχει να κάνει με τη Συμφωνία των Πρεσπών, αλλά με τον επιχειρηματικό ανταγωνισμό στη διεθνή αγορά. Το συνδικάτο των βορειοελλαδιτών βιομήχανων το είπε πιο καθαρά: «Η σημασία που απέδωσε ο Πρωθυπουργός με τη δέσμευσή του για προστασία των προϊόντων που περιέχουν τον όρο “Μακεδονία“, δικαιώνει τη θέση του ΣΒΕ για διεθνή κατοχύρωση των σχετικών brand names, προκειμένου να υπάρξει αποφυγή προβλημάτων με ομοειδή προϊόντα από τη Βόρεια Μακεδονία που κυκλοφορούν ταυτόχρονα στις διεθνείς αγορές». Επειδή και οι «άλλοι» μπορούν να χρησιμοποιούν τον όρο «Μακεδονία» στα προϊόντα τους, το παιχνίδι θα κριθεί στα λεφτά που θα ρίξει η κάθε πλευρά. Οι καπιταλιστές της Βόρειας Ελλάδας φιλοδοξούν να εισπράξουν παραδάκι από τον κρατικό προϋπολογισμό, αυτή είναι η ουσία.
 
 
 
 
 
 
 
 
Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2019