Σάββατο 15 Αυγούστου 2020 | 21:51

ΕπικαιρότηταPointer

Εδώ και τώρα, να μπει τέλος στην παράνομη δραστηριότητα του Αλεξανδρόπουλου

Η φάμπρικα του γενικού διευθυντή Κτηνιατρικής, Θ. Αλεξανδρόπουλου, με την έκδοση παράνομων εγκυκλίων και με υποβολή ερωτήματος στο ΝΣΚ, με στόχο να καταργήσει στην πράξη τα άρθρα 21 και 22 του κανονισμού 576/2013, συνεχίζει τη λειτουργία της, καθώς αυτός έχει διαχρονικά τη στήριξη των πολιτικών ηγεσιών του ΥΠΑΑΤ, από την εποχή της κυβέρνησης των Σαμαροβενιζέλων.

Μέχρι τώρα έχουμε σχολιάσει τρεις εγκυκλίους του Αλεξανδρόπουλου. Μία την έστειλε μόνο στη ΔΑΟΚ ΠΕ Χανίων, τη δεύτερη μόνο στην Υποδιεύθυνση Κτηνιατρικής Καρδίτσας και την τρίτη σε όλη την Ελλάδα. Οι δύο πρώτες εγκύκλιοι είναι ίδιες στο περιεχόμενο. Αλλάζει μόνο ο αριθμός πρωτοκόλλου και η ημερομηνία (στην Καρδίτσα στάλθηκε στις 22 Απρίλη, στα Χανιά στις 24 Απρίλη του 2019). Οπως αποδείξαμε, αυτές οι εγκύκλιοι είναι παράνομες ως προς το περιεχόμενό τους. 

Επειδή ο Αλεξανδρόπουλος απάντησε σε ζητήματα γενικότερου ενδιαφέροντος, όφειλε να στείλει την εγκύκλιο σε όλες τις περιφερειακές διευθύνσεις των κτηνιατρικών υπηρεσιών και όχι μόνο στην Καρδίτσα και στα Χανιά. Επέλεξε την ad hoc αποστολή, εν γνώσει του ότι είναι παράνομη. Η εγκύκλιος αξιοποιήθηκε στα Χανιά από τους κατ’ επάγγελμα ζωόφιλους που πίεσαν φορτικά τις κτηνιατρικές υπηρεσίες για να υποκύψουν και να εκδώσουν παράνομες αποφάσεις. Και η δεύτερη εγκύκλιος συνεχίζει να αξιοποιείται από τους κατ’ επάγγελμα ζωόφιλους.

Ο Αλεξανδρόπουλος γνώριζε ακόμη, ότι ως γενικός διευθυντής Κτηνιατρικής δεν έχει το δικαίωμα να υπογράφει εγκυκλίους. Αυτό το δικαίωμα το έχει μόνο ο γενικός γραμματέας του ΥΠΑΑΤ, που τότε ήταν ο Αντώνογλου. Ο Αντώνογλου, ενώ γνώριζε ότι ο Αλεξανδρόπουλος δεν έχει το δικαίωμα να εκδίδει εγκυκλίους γενικότερου ενδιαφέροντος, τον άφησε να το κάνει, γιατί αυτή η τακτική του, που υπονομεύει τη νομιμότητα αναφορικά με τους υγειονομικούς κανόνες που πρέπει να τηρούνται για την ευζωία των ζώων συντροφιάς και για την ιχνηλασιμότητα, βοηθά την τακτική των κυβερνήσεων όλων των χρωμάτων, που επιτρέπουν να μετακινούνται μαζικά από επαγγελματίες φιλόζωους ζώα συντροφιάς σε Γερμανία, Βέλγιο, Ολλανδία, Βρετανία και άλλες χώρες της ΕΕ, με το πρόσχημα της υιοθεσίας.

Ο Αλεξανδρόπουλος γνώριζε, τέλος, ότι για να είναι σύννομη μια εγκύκλιος δε φτάνει να είναι σύννομη ως προς το περιεχόμενό της, αλλά πρέπει να είναι σύννομη και ως προς τη διαδικασία υπογραφής της. Δηλαδή, πριν υπογραφεί από τον τελικό διατάκτη, που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ο γενικός γραμματέας του ΥΠΑΑΤ, πρέπει να ετοιμαστεί από τους εισηγητές σε στενή συνεργασία με τους προϊσταμένους των Τμημάτων και των Διευθύνσεων.

Η πρακτική του Αλεξανδρόπουλου, όπως αποκαλύψαμε, ήταν και είναι άλλη. Επιλέγει τους υπηρεσιακούς παράγοντες που ως εισηγητές θα συντάξουν το κείμενο της εγκυκλίου όπως αυτός θέλει, στη συνέχεια αγνοεί τους προϊσταμένους Τμημάτων και Διευθύνσεων που ξέρει ότι δε θα υποκύψουν στα παράνομα κελεύσματά του και δημοσιοποιεί την παράνομη εγκύκλιο. Εάν κάποιος στη συνέχεια του επισημάνει ότι η εγκύκλιος δε φέρει την υπογραφή των συναρμόδιων προϊσταμένων, έχει έτοιμη τη στερεότυπη απάντηση: δεν εξέφρασαν τη διαφωνία τους!

Συγκεντρώσαμε όλες τις εγκυκλίους που υπέγραψε ο Αλεξανδρόπουλος από τις 17 Σεπτέμβρη του 2015 μέχρι σήμερα και αφορούν την ευζωία των ζώων συντροφιάς, την ιχνηλασιμότητα και τη μαζική και παράνομη μετακίνηση ζώων συντροφιάς σε χώρες της ΕΕ. Διαπιστώσαμε ότι όλες στερούνται νομιμότητας, τόσο ως προς το περιεχόμενο όσο ως προς τον τελικό διατάκτη, που είναι ο ίδιος, ενώ δεν έχει τέτοια αρμοδιότητα. Προσεχώς, κατά διαστήματα, θα σχολιάζουμε αυτές τις παράνομες εγκυκλίους.

Σε προηγούμενο άρθρο μας είχαμε επισημάνει ότι η διάταξη που είχε εισάγει ο πρώην υπουργός Αποστόλου στο άρθρο 9 του νόμου 4039/2012, σύμφωνα με την οποία η υιοθεσία ζώων συντροφιάς από κατοίκους του εξωτερικού μπορεί να γίνει με εξουσιοδοτημένο απ΄ αυτούς άτομο, αντίκειται στην κοινοτική νομοθεσία. Επειδή η κοινοτική νομοθεσία είναι υπέρτερη του εθνικού δικαίου, η διάταξη αυτή στερείται νομιμότητας. Αναφερόμαστε στις διατάξεις των άρθρων 21 και 22 του κανονισμού, σύμφωνα με τις οποίες το διαβατήριο, που ως έγγραφο συνοδεύει τα ζώα συντροφιάς στο εξωτερικό, υπογράφεται από το φυσικό πρόσωπο από το οποίο γίνεται η υιοθεσία. Αυτό σημαίνει ότι ο κάτοικος του εξωτερικού πρέπει να έλθει στην Ελλάδα για να υπογράψει το διαβατήριο. Ετσι, η διάταξη του τροποποιημένου άρθρου 9 για το εξουσιοδοτημένο άτομο καθίσταται ανενεργή.

Ο πολυμήχανος Αλεξανδρόπουλος, που δεν έχει μάθει ως υπηρεσιακός παράγοντας -και μάλιστα υψηλόβαθμος- να σέβεται τη νομιμότητα, σκέφθηκε να απευθυνθεί στο Ειδικό Γραφείο Κοινοτικού Δικαίου του ΝΣΚ στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με το ερώτημα (στην ουσία) αν το διαβατήριο που συνοδεύει τα ζώα συντροφιάς μπορεί να υπογράφεται και από άτομο εξουσιοδοτημένο από κάτοικο του εξωτερικού.

Βρέθηκε Νομικός Σύμβουλος που του απάντησε ότι μπορεί να υπογράφεται! Δεν είναι η πρώτη φορά που ο ίδιος Νομικός Σύμβουλος έχει δώσει ατομικές απαντήσεις κατά το δοκούν, γιατί αυτό ήθελε η πολιτική ηγεσία του πρώην υπουργείου Γεωργίας. Αναφερόμαστε σε απαντήσεις του στις αρχές της δεκαετίας του 2000 για τα περιβόητα οικοπάρκα, που ήταν διαμετρικά αντίθετες με τις απαντήσεις που είχε δώσει ο ίδιος στα μέσα της δεκαετίας του 90, χωρίς να έχουν προκύψει στο μεταξύ νέα δεδομένα.

Ενώ ο Νομικός Σύμβουλος γνώριζε, ότι ο Γενικός Διευθυντής δεν μπορεί να υποβάλλει σε αυτόν και γενικότερα στο ΝΣΚ ερωτήματααλλά μόνο ο Γενικός Γραμματέας, στην αρμοδιότητα του οποίου υπάγεται η μονάδα που υποβάλλει το ερώτημα, δεν επέστρεψε το ερώτημα, ως όφειλε σεβόμενος τη νομιμότητα την οποία οφείλει να υπηρετεί, αλλά απάντησε, καταργώντας στην ουσία τις διατάξεις των άρθρων 21 και 22 του κανονισμού 576/2013.

Από την άλλη, οι ατομικές απαντήσεις σε ερωτήματα και οι ατομικές γνωμοδοτήσεις δεν έχουν καμία νομική αξία. Το κυριότερο: δεν νομιμοποιείται το ΝΣΚ, είτε ως Τμήμα είτε ως Ολομέλεια, να βγάζει γνωμοδοτήσεις με τις οποίες καταργούνται διατάξεις της Βουλής των Ελλήνων ή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σε συναπόφαση με το Συμβούλιο των Υπουργών της ΕΕ και αφορούν οδηγίες ή κανονισμούς. Αυτή η φάμπρικα του ΝΣΚ πρέπει να σταματήσει.

Επομένως, για λόγους τυπικούς και ουσιαστικούς, η απάντηση του Νομικού Συμβούλου, ότι εξουσιοδοτημένο άτομο μπορεί να υπογράφει τα διαβατήρια των ζώων συντροφιάς για λογαριασμό κατοίκου του εξωτερικού, δεν έχει καμιά νομική αξία και η θέση της είναι στον κάλαθο των αχρήστων.
Δευτέρα 06 Ιουλίου 2020