Παρασκευή 29 Μαΐου 2020 | 00:03

ΕπικαιρότηταPointer

Ψεύδη και τσαμπουκάδες

Φανερά εκνευρισμένη η Κεραμέως απάντησε με τη φράση «ούτε βήμα πίσω» στην κατακραυγή που έχει σηκωθεί από παντού για την τακτική «big brother» που θέλει να εφαρμόσει στα σχολεία.
 
Δεν ξέρει η κυρία, η μεγαλωμένη και σπουδαγμένη σε προστατευμένα περιβάλλοντα όπου συναγελάζονται τα μελλοντικά golden boys, ότι οι τσαμπουκάδες δεν περνούν ειδικά σε χώρους όπως η εκπαίδευση και ότι όσοι ακολούθησαν μια τέτοια πολιτική στο παρελθόν έσπασαν τα μούτρα τους;
 
Η Κεραμέως ήταν ευκνευρισμένη και για έναν άλλο ουσιαστικό λόγο: Επειδή και αυτή και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Πέτσας, συνελήφθησαν καταφανέστατα ψευδόμενοι, όταν ισχυρίζονταν ότι έχουν τη γραπτή διαβεβαίωση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων να προχωρήσουν στη βιντεοσκόπηση και απευθείας μετάδοση του μαθήματος στην τάξη στα παιδιά που βρίσκονταν στο σπίτι.
 
Σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε της ΔΟΕ με την Αρχή, αποκαλύφθηκε η αλήθεια και έπεσαν οι μάσκες.
 
Εδώ, βέβαια, οφείλουμε να σημειώσουμε και το βρόμικο ρόλο της Αρχής (η οποία δημιουργήθηκε για να καλύπτει ουσιαστικά τις βρομιές καπιταλιστών και αστών πολιτικών με την επίκληση της μη αποκάλυψης των προσωπικών δεδομένων), που έδωσε απαντήσεις ως Πυθία, θέλοντας να προστατέψει από τον εξευτελισμό την υπουργό Παιδείας και την κυβέρνηση. Το υπογραμμίζουμε αυτό γιατί οι απαντήσεις οφείλουν να είναι ξεκάθαρες και με νομικό τρόπο διατυπωμένες, εφόσον αναφέρονται σε νομικά κείμενα, όπως η σχετική (ν)τροπολογία της Κεραμέως.
 
Παρόλ’ αυτά οι ψευδέστατοι ισχυρισμοί Κεραμέως-Πέτσα αποκαλύφθηκαν, προκαλώντας οργή.
 
Ιδού τι ειπώθηκε στη συνάντηση με τη Διδασκαλική Ομοσπονδία:
 
«Πραγματοποιήθηκε σήμερα 12/5/2020 συνάντηση αντιπροσωπείας του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με την παρουσία της νομικής του συμβούλου, με τον Πρόεδρο και μέλη της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (μέσω τηλεδιάσκεψης) στα γραφεία της Αρχής.
 
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έθεσε τους προβληματισμούς και τις αντιρρήσεις του σε σχέση με την τροπολογία που επιτρέπει τη ζωντανή  αναμετάδοση των μαθημάτων από τη σχολική τάξη.
 
Τέθηκε επίσης το ερώτημα εάν υπάρχει γραπτή θετική γνωμοδότηση της Αρχής προς το Υπουργείο Παιδείας. Οι απαντήσεις που έδωσαν ο Πρόεδρος και τα μέλη της Αρχής ήταν οι παρακάτω:
 
  • Υπήρξε επικοινωνία με το Υπουργείο Παιδείας στη διάσταση του να δοθούν κατευθύνσεις από την Αρχή ως προς την τεχνική διατύπωση της διάταξης, σε σχέση με την πρόβλεψη υπεύθυνου επεξεργασίας ,τη χρήση των δεδομένων και την αναγκαιότητα της πρόβλεψης εκτίμησης αντικτύπου πριν την έκδοση της προβλεπόμενης Υπουργικής Απόφασης.
  •  
  • Αναφορικά με την αναμετάδοση των μαθημάτων τονίστηκε, εκ μέρους της Αρχής, ότι αυτό αποτελεί μια όλως εξαιρετική διαδικασία, που μπορεί να δικαιολογηθεί στα πλαίσια της τήρησης της αρχής της αναλογικότητας μόνο σε περιπτώσεις επιδημικών νόσων, όπως αυτή που ζήσαμε και πάντοτε υπό την προϋπόθεση της διασφάλισης των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των ατόμων που εμπλέκονται.
  •  
  • Η εφαρμογή της διάταξης δεν μπορεί να γίνει πριν την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης, η οποία προϋποθέτει την έκδοση μιας σοβαρής και επιστημονικά τεκμηριωμένης εκτίμησης αντικτύπου, που θα διασφαλίζει τα δικαιώματα όλων των εμπλεκομένων, λαμβανομένου υπόψη και του γεγονότος ότι η επίμαχη διαδικασία, κατά την άποψη της Αρχής, ενέχει υψηλή επικινδυνότητα. Στο πλαίσιο της συζήτησης, εκτιμήθηκε ότι μια τέτοιας έκτασης μελέτη δεν μπορεί να εκδοθεί σε χρονικό διάστημα μικρότερο του ενός μηνός, στην καλύτερη των περιπτώσεων. Αντίστοιχες, δε, προσπάθειες στην Ισπανία και την Ιταλία που ξεκίνησαν νωρίτερα δεν έχουν ακόμα εφαρμοστεί λόγω των πολλαπλών τεχνικών και νομικών προβλημάτων που προέκυψαν.
  •  
  • Λόγω της σοβαρότητας και της επικινδυνότητας, για τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών και των ανήλικων μαθητών είναι αυτονόητο ότι απαιτείται διαβούλευση με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών και των γονέων των μαθητών πριν την ολοκλήρωση της εκτίμησης αντικτύπου για την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης.
  •  
  • Σε περίπτωση που όλα τα παραπάνω δεν τηρηθούν, η Αρχή διατύπωσε τη θέση της ότι, ασκώντας στο ακέραιο τον θεσμικό της ρόλο, θα επιληφθεί του δύσκολου αυτού ζητήματος είτε εφόσον ερωτηθεί από το Υπουργείο είτε αυτεπάγγελτα είτε κατόπιν προσφυγής των ενδιαφερομένων.
  •  
Συζητήθηκε, επίσης, το πρόβλημα που δημιουργεί η σύνδεση της υλοποίησης της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με την υπό έκδοση Υπουργική Απόφαση στη διάσταση, του αν ενέχει νομικούς κινδύνους για τους εκπαιδευτικούς που την πραγματοποιούν. Από την πλευρά της Αρχής δηλώθηκε ότι τα ζητήματα αυτά αποτελούν αντικείμενο μελέτης και επεξεργασίας για όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης καθώς και ότι μέχρι και την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης, οι εκπαιδευτικοί που επιλέγουν να υλοποιούν τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να θεωρηθούν υπεύθυνοι για παραβιάσεις των διατάξεων περί δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα αφού εκτελούν εντολές που δίνονται από το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο εξάλλου είναι και ο υπεύθυνος επεξεργασίας» (από την ανακοίνωση της ΔΟΕ. Οι εμφάσεις δικές μας).
 
ΥΓ: Σε φιάσκο μετατρέπεται, όπως όλα δείχνουν, η «επιστροφή στην κανονικότητα», όσον αφορά στην επαναλειτουργία των σχολείων. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η ΟΛΜΕ και γράφτηκαν και στον  Τύπο (το in.gr δεν το χαρακτηρίζει κανείς μη κυβερνητικό) την πρώτη ημέρα 11/5 μόνο το 50%-60% των μαθητών της Γ’ Λυκείου παρουσιάστηκε στα σχολεία (60% είπε η Κεραμέως). Πολλοί μαθητές αφού υπέγραψαν τη σχετική αίτηση-δήλωση που απαιτείται για τη συμμετοχή στις πανελλαδικές, στη συνέχεια αποχώρησαν και μόνο ένα 20%-30% παρέμεινε στο σχολείο.
 
Οι κολαούζοι σπεύδουν να δικαιολογήσουν την κατάσταση με την επίκληση του επιχειρήματος ότι κάθε χρονιά συμβαίνει αυτό με τη Γ’ Λυκείου λίγο πριν τις πανελλαδικές. Σύμφωνοι, όμως οι αριθμοί των μαθητών που απουσιάζουν είναι μικρότεροι. Σε κάθε περίπτωση, τα στοιχεία θα είναι καθαρότερα την προσεχή Δευτέρα 18/11 όταν θα επιστρέψουν στα θρανία και οι άλλες τάξεις του Λυκείου και το Γυμνάσιο.
 
 
VIDEO: ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΟΙΞΟΥΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Πέμπτη 14 Μαΐου 2020