Σάββατο 15 Δεκεμβρίου 2018 | 00:03

ΕπικαιρότηταPointer

Αντεργατικό και αντιλαϊκό ντελίριο από τους υπηρέτες του κεφαλαίου

Small_img_29963
Ενα νομοθετικό κείμενο 1.531 σελίδων και 399 άρθρων, στο οποίο συνωθούνται τουλάχιστον οχτώ αυτοτελή νομοσχέδια και μια πληθώρα «ανεξάρτητων» διατάξεων κατέθεσε αργά το βράδυ της περασμένης Τετάρτης η κυβέρνηση, προκειμένου ν' αρχίσει να συζητείται στη Βουλή την επόμενη μέρα, με τη διαδικασία του επείγοντος (δυο συνεδριάσεις στις αρμόδιες Επιτροπές και δύο στην Ολομέλεια).

Αυτή, βέβαια, είναι μια συνήθης διαδικασία κατά τα μνημονιακά χρόνια. Η δικαιολογία είναι πάγια απ' όλες τις κυβερνήσεις. Την επικαλέστηκε και ο Τσακαλώτος: πρέπει να προλάβουμε το Eurogroup στις 22 Γενάρη. Παραδέχτηκε ότι «είναι όντως πολύ μεγάλο το νομοσχέδιο», όμως αυτά που περιλαμβάνει «κατά 98% είναι προαπαιτούμενα». Για τη μνημονιακή αντιπολίτευση, βέβαια, οι «φαστ τρακ» διαδικασίες είναι μια καλή ευκαιρία για «γκρίνια», ώστε να θολώνει την ουσία. Λες και δεν γίνονταν τα ίδια επί των δικών της κυβερνήσεων.

Και βέβαια, δεν έλειψε και αυτή τη φορά το σόου των «διαφωνούντων» βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ. Είχαμε και πάλι τα πάντα. Και τον Τσακαλώτο να κάνει το απαραίτητο «ίγκο μασάζ» (δική του η έκφραση) στους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, και τον Μιχελογιαννάκη  να… αγωνίζεται να μη γίνει καζίνο στην Κρήτη (για τις άλλες περιοχές δεν τον νοιάζει), και τον Θεωνά (παλιό μεγαλοστέλεχος του Περισσού στα ανώτατα αξιώματα της ΓΣΕΕ) να δηλώνει τη μια μέρα ότι «δεν μπορεί να ψηφιστεί η διάταξη για τις απεργίες» και να διευκρινίζει την επομένη ότι «μπορείς να έχεις γνώμη για ορισμένα θέματα και να τη διατυπώνεις, αφού εγώ έχω χρόνια συνδικαλιστική εμπειρία. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν θα ψηφίσω το πολυνομοσχέδιο ή την εν λόγω διάταξη»! Α, να μην το ξεχάσουμε, είχαμε και την κίνηση «Πράττω» των Κοτζιά, Τόσκα και σίας να δηλώνει έτοιμη να ψηφίσει τη ρύθμιση για τους πλειστηριασμούς, προσθέτοντας αίτημα για νομοθετική κατοχύρωση της προστασίας της πρώτης κατοικίας (ήρθαν δεύτεροι και καταϊδρωμένοι, μετά τον Φίλη και τη φράξια των 53+).

Ολοι, βέβαια, αναμένεται να ψηφίσουν -για μια ακόμα φορά- «ναι σε όλα», με το ιδεολόγημα που τους πρόσφερε ο Τσακαλώτος: «Εχουμε πλήρη επίγνωση των δυσκολιών, αλλά έχουμε και πλήρη επίγνωση ότι αυτό το νομοσχέδιο είναι το πρώτο νομοσχέδιο, για το οποίο δεν χωράει αμφισβήτηση ότι υπερισχύουν τα θετικά από τα αρνητικά στοιχεία». Ποια είναι τα θετικά στοιχεία; Ακόμα και ορισμένα που φαίνονται σαν αστικοί εκσυγχρονισμοί, δεν είναι παρά μελετημένες παρεμβάσεις που περιλαμβάνονται στις περιβόητες «εργαλειοθήκες» του ΟΟΣΑ, οι οποίες δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι φτιάχτηκαν από το ΙΟΒΕ, το ινστιτούτο του ΣΕΒ, στο οποίο ο ΟΟΣΑ έδωσε ως υπεργολαβία τη δουλειά. Πρόκειται, δηλαδή, για ρυθμίσεις που εξυπηρετούν το ντόπιο μεγάλο κεφάλαιο.

Πάρτε για παράδειγμα τη ρύθμιση που απελευθερώνει το ωράριο των φαρμακείων. Ποιος φαρμακοποιός μπορεί να λειτουργήσει το φαρμακείο του καθημερινά σε 24ωρη βάση; Μόνο μεγάλες επιχειρήσεις θα το κάνουν. Τώρα, το έδαφος είναι ορθάνοιχτο γι' αυτές.

Πάρτε την εμφανιζόμενη ως «αθώα» διάταξη του άρθρου 399, που ορίζει ότι «συμβάσεις που συνομολογήθηκαν σύμφωνα με τον προσυμβατικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου και τη γνωμοδότηση του Συμβουλίου Εμπειρογνωμόνων του ΤΑΙΠΕΔ θεωρούνται επωφελείς και συμφέρουσες για το Ταμείο και το Ελληνικό Δημόσιο». Με τη διάταξη αυτή οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ απαλλάσσουν από κάθε ποινική ή αστική ευθύνη στην υπόθεση των 28 ακινήτων του Δημοσίου τους τρεις ξένους εμπειρογνώμονες του ΤΑΙΠΕΔ.

Μεγάλη συζήτηση έγινε, φυσικά, για τους πλειστηριασμούς που από τις 21.2.2018 θα γίνονται πλέον μόνο ηλεκτρονικά. Ο Τσακαλώτος ξεκαθάρισε πως θα φέρει και τροπολογία για την ηλεκτρονική διεξαγωγή και των πλειστηριασμών από την ΑΑΔΕ για χρέη προς το Δημόσιο. Με το γνωστό του θράσος είπε ότι  «δεν ισχύει η σπέκουλα από εφημερίδες. Εκείνο που γίνεται με τις νέες διατάξεις, είναι πως ό,τι γινόταν με φυσικό τρόπο, τώρα θα γίνεται με ηλεκτρονικό»! Πέρα από τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς, όλο το καθεστώς «εκσυγχρονίζεται» ώστε να βιηθάει κυρίως τους τραπεζίτες. Δίνεται ακόμα και η δυνατότητα να διορίζεται συμβολαιογράφος από την ευρύτερη περιοχή ή ακόμα και από την Αθήνα, «εάν, για οποιονδήποτε λόγο, δεν είναι δυνατό να ορισθεί συμβολαιογράφος του τόπου εκτέλεσης».

Περιττεύει να πούμε ότι με τον τρόπο αυτό προσπαθούν να ακυρώσουν τις προσπάθειες ματαίωσης των πλειστηριασμών, αφού ο συμβολαιογράφος θα μπορεί να κάνει τον ηλεκτρονικό πλειστηριασμό και από το σπίτι του ή από ένα σπίτι φίλο του ή από ένα καφενείο, ακόμα και με ένα «έξυπνο» κινητό.

Από την πληθώρα των επιμέρους νομοσχεδίων και διατάξεων που περιλαμβάνει το πολυνομοσχέδιο στεκόμαστε στη νέα «προίκα» που δίνεται στο Υπερταμείο Ιδιωτικοποιήσεων και Ξεπουλημάτων. Το σύνολο των μετοχών που κατέχει το κράτος σε κάθε είδους δημόσιες επιχειρήσεις μεταβιβάζεται στο Υπερταμείο («Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας ΑΕ»). Ακόμα και τα μερίσματα του κράτους από τη συμμετοχή του στο μετοχικό κεφάλαιο του ΟΤΕ, ύψους 4 εκατ. ευρώ το χρόνο, όπως αναφέρεται στην έκθεση του ΓΛΚ (ίσως να είναι και παραπάνω, γιατί το ΓΛΚ γενικά «μαϊμουδίζει» τα στοιχεία κατά κυβερνητική παραγγελία) μεταβιβάζονται στο Υπερταμείο. 

Τέλος, πρέπει να επισημάνουμε ότι οι πάμπολες ρυθμίσεις του πολυνομοσχέδιου δεν είναι «το τελευταίο μνημονιακό νομοσχέδιο», όπως ισχυρίζεται η κυβερνητική προπαγάνδα. Είναι απλά ένας ακόμα κρίκος στην αλυσίδα των αντιλαϊκών και αντεργατικών νομοθετημάτων, που θα έχει και άλλους κρίκους. Δεν αναφερόμαστε μόνο στο επικείμενο νομοσχέδιο για το ξεπούλημα της ΔΕΗ, αλλά και σε άλλες ρυθμίσεις που θα φέρουν οι επόμενες μνημονιακές αξιολογήσεις.

Αντεργατική λαίλαπα

Το χτύπημα στο απεργιακό δικαίωμα ξεσηκώνει δίκαια κύματα οργής στους εργάτες και μισθωτούς εργαζόμενους. Προβλέπεται (άρθρο 211) ότι για τη λήψη απόφασης για απεργία απαιτείται υποχρεωτικά απαρτία 50%+1 των ταμειακώς τακτοποιημένων μελών ενός πρωτοβάθμιου σωματείου.  Είναι ψέμα ότι αυτό δεν ισχύει για τα πρωτοβάθμια σωματεία πανελλαδικής ή τοπικής εμβέλειας, όπως λέει η Αχτσιόγλου. Αν ήταν έτσι ή θα έβαζαν ρητή διάταξη εξαίρεσης ή θα έκαναν έστω μια ερμηνευτική διευκρίνιση στην αιτιολογική έκθεση του πολυνομοσχέδιου. Ετσι, αν προκύψει θέμα με απεργιακή απόφαση ενός πανελλαδικού ή τοπικής εμβέλειας πρωτοβάθμιου σωματείου, οι εργοδότες θα προσφύγουν στα αστικά δικαστήρια, που ξέρουμε τι αλλεργία παθαίνουν όταν ακούνε τη λέξη «απεργία».

Ο άθλιος Τσακαλώτος, από τη μια είπε ότι «προσπαθήσαμε να αποφύγουμε και αυτή τη διάταξη», αλλά «ηττηθήκαμε» και από την άλλη -με το προκλητικό επιχείρημα «κάθε εμπόδιο για καλό»- είπε ότι «αυτό που έχει σημασία, είναι να δούμε πώς θα ενεργοποιηθούν οι εργαζόμενοι να συμμετέχουν στα συνδικάτα, να είναι περισσότερο διεκδικητικοί, να έχουν συμμετοχή για να ξεπεράσουν αυτό το εμπόδιο»! Δηλαδή, μας είπε ότι προχωρούν σε νέα εμπόδια στο απεργιακό δικαίωμα, ιδιαίτερα στο πρωτοβάθμιο συνδικαλιστικό επίπεδο, εκεί που ασκείται άμεσα η τρομοκρατία των καπιταλιστών εργοδοτών, για να βοηθήσουν τον συνδικαλισμό να δυναμώσει! Οι αλήτες του ΣΥΡΙΖΑ έχουν ξεπεράσει κάθε όριο.

Ομως η αντεργατική λαίλαπα δε σταματά μόνο στο δικαίωμα της απεργίας. Με το άρθρο 396 του πολυνομοσχέδιου μπαίνει στο στόχαστρο το επίδομα ανθυγιεινής και επικίνδυνης εργασίας στο δημόσιο τομέα, όμως στην πραγματικότητα ανοίγει και πάλι το ζήτημα των Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων, που εδώ και χρόνια βρίσκεται σταθερά στο στόχαστρο των καπιταλιστών και των αστικών κυβερνήσεων που προωθούν τα συμφέροντά τους.

Η διάταξη ορίζει ότι το επίδομα ανθυγιεινής εργασίας, που παίρνουν ορισμένες κατηγορίες εργαζόμενων στο Δημόσιο (καθαριότητα ΟΤΑ, νοσηλευτές, προσωπικό νοσοκομειακών εργαστηρίων και μερικές ακόμα ειδικότητες) θα επανασχεδιαστεί «από μηδενική βάση». Θα καθοριστούν νέα κριτήρια χορήγησης και νέος τρόπος υπολογισμού, ενώ και το ύψος του επιδόματος ανά κατηγορία δικαιούχων θα καθορίζεται ανάλογα με την «έκταση και τη συχνότητα έκθεσης των εκάστοτε δικαιούχων στους παράγοντες κινδύνου που επικρατούν στους χώρους εργασίας», όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση.  Αξίζει τον κόπο να διαβάσει κανείς ολόκληρο το σχετικό κεφάλαιο της αιτιολογικής έκθεσης, για να αντιληφθεί τη λογική του, που κάθε άλλο παρά καινούργια είναι.

Τους (ξανα)πήρε ο πόνος για την προστασία της υγείας των εργαζόμενων. Γι' αυτό και λένε ότι θα συγκεράσουν το ανθυγιεινό επίπεδο «με την ανάγκη για σχεδιασμό βραχυπρόθεσμων, μεσοπρόθεσμων καθώς και μακροπρόθεσμων δράσεων για την κατά το δυνατό άμβλυνση των παραγόντων κινδύνου και την εγκαθίδρυση και εμπέδωση των αναγκαίων συνθηκών πρόληψης και προστασίας των εργαζομένων». Εμείς που, όπως γνωρίζουν οι αναγνώστες μας, ασχολούμαστε συστηματικά εδώ και δεκαετίες με τα ασφαλιστικά, έχουμε διαβάσει πολλές φορές μέχρι τώρα τέτοιες διατυπώσεις. Κάθε φορά, αυτό το πρόστυχο ενδιαφέρον για την προστασία της υγείας των εργαζόμενων στις βαριές και ανθυγιεινές εργασίες, συνοδευόταν με μέτρα χτυπήματος του καθεστώτος των Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων.

Φτιάχνοντας τώρα μια «Επιτροπή αξιολόγησης επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας», η οποία θα προχωρήσει «για πρώτη φορά σε ευρωπαϊκό επίπεδο (sic!) στην ολιστική προσέγγιση του καθεστώτος χορήγησης επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας στον δημόσιο τομέα», είναι έτοιμοι όχι μόνο να κόψουν το επίδομα από ορισμένες κατηγορίες δημόσιων υπάλληλων που το παίρνουν (ή να το μειώσουν σε άλλες κατηγορίες, με το… επιστημονικό επιχείρημα ότι η δική του εργασία είναι… λιγότερο ανθυγιεινή), αλλά να επιδράμουν -σε επόμενη φάση- στους εργαζόμενους που ασφαλίζονται στα ΒΑΕ.

Από την αντεργατική λαίλαπα δε γλιτώνουν και τα επιδόματα αναπηρίας, που επίσης βρίσκονται εδώ και δεκαετίες σταθερά στο στόχαστρο της κεφαλαιοκρατίας και των κυβερνήσεών της. Σύμφωνα με το άρθρο 215 του πολυνομοσχέδιου, από τον Φλεβάρη θ' αρχίσει να εφαρμόζεται «πιλοτικό πρόγραμμα», που -όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση-  «έχει ως στόχο να προετοιμάσει τη μετάβαση από την τρέχουσα ιατροκεντρική προσέγγιση της εκτίμησης της αναπηρίας σε έναν τρόπο εκτίμησης που θα περιλαμβάνει πληροφορίες σχετικά με τη λειτουργικότητα του ατόμου με αναπηρία». 

Οποιος έχει εμπειρία από τέτοιες διαδικασίες βλέπει εδώ μια προσπάθεια παραπέρα μείωσης των επιδομάτων αναπηρίας, ακόμα και κατάργησής τους σε κάποιες περιπτώσεις, με τη διαβάθμιση της αναπηρίας και το συνδυασμό της με εργασία ενός τμήματος των αναπήρων! Και βέβαια, το «πιλοτικό πρόγραμμα», που θα εφαρμοστεί σε «ένα δείγμα μόνον του συνολικού πληθυσμού των δυνητικών δικαιούχων, προκειμένου  να διαπιστωθεί η καλή εφαρμογή των προτεινόμενων αλλαγών», σύντομα θα οδηγήσει στη σκληρότερα ως τώρα επίθεση στα δικαιώματα των εργασιακά ανάπηρων.

Τα δάση στους πειθήνιους

Ως μεγάλος εκσυγχρονισμός παρουσιάζεται από τους ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ «η σύσταση ενός νέου δημόσιου και αυτοχρηματοδοτούμενου φορέα με την επωνυμία “Ελληνικό Κτηματολόγιο“, υπό την εποπτεία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας» (ΝΠΔΔ). Πολλοί είδαν το τυρί, δεν είδαν όμως τη φάκα. Δηλαδή, ένα ακόμα πλήγμα στον δασικό πλούτο της χώρας, με την περιθωριοποίηση των Διευθύνσεων Δασών των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και τη μεταφορά της αρμοδιότητας κατάρτισης, θεώρησης, ανάρτησης και κύρωσης των δασικών χαρτών στη Διεύθυνση Δασικών Χαρτών και Χαρτογράφησης  Φυσικού Περιβάλλοντος» της νέας εταιρίας ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ.

Με τον αντιδασικό νόμο 3208/2003 άρχισε να εμπλουτίζεται με πληθώρα αντιδασικών διατάξεων ο βασικός δασικός νόμος 998/1979. Η διαδικασία αυτή συνεχίστηκε απ’ όλες τις κυβερνήσεις (και τη σημερινή). Με την κυβέρνηση του Γ. Παπανδρέου η αρμοδιότητα για τα δάση άλλαξε υπουργικά χέρια. Από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης πέρασε στο υπουργείο Περιβάλλοντος. Σε όλες τις αλλαγές υπουργών, ο νέος υπουργός που αναλάμβανε, ακόμα και της ίδιας κυβέρνησης, ξεκινούσε από εκεί που σταμάτησε ο προηγούμενος και έτρεχε με πιο γρήγορο  ρυθμό, με αποτέλεσμα ο Γ. Σουφλιάς να φαντάζει σαν αγγελούδι μπροστά στους επόμενους. Ετσι, ο βασικός δασικός νόμος έχει αλλάξει τη φυσιογνωμία του και έχει μετατραπεί σε οπλοστάσιο στα χέρια των κυβερνήσεων και των καταπατητών, προκειμένου να ξεπατώσουν το δασικό πλούτο της χώρας προς όφελος των πλιατσικολόγων καπιταλιστών.

Με τους δασικούς χάρτες που καταρτίζονται, αναρτώνται και κυρώνονται με εντολές της κυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ δεν προστατεύεται ο δασικός πλούτος, Αλλά νομιμοποιούνται οι καταπατητές και οι επιβουλείς του δασικού πλούτου. Από την αρχή ακόμη της «τρελής» πορείας των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ για τη σύνταξη των δασικών χαρτών είχαμε μιλήσει δασικούς χάρτες - καρικατούρα, κόντρα στο συρμό των υποστηρικτών αυτής της «τρελής» πορείας. Είχαμε ακόμα επισημάνει, ότι ο αναπληρωτής υπουργός Σ. Φάμελλος χρησιμοποιεί πολύ έντονα τις διατάξεις του άρθρου 21 του νόμου 3889/2010 (διατάξει έντονα αντικοινοβουλευτικές, καθώς δίνουν τη δυνατότητα στον υπουργό να νομοθετεί ο ίδιος, προκειμένου να επιταχυνθεί η διαδικασία νομιμοποίησης των καταπατητών και των μαζικών ξεχερσωμάτων.

Η αρμοδιότητα κατάρτισης, θεώρησης, ανάρτησης και κύρωσης των δασικών χαρτών αρχικά ανατέθηκε στις Διευθύνσεις Δασών των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, ενώ στην Κεντρική Διοίκηση (Γενική Διεύθυνση Ανάπτυξης και Προστασίας Δασών και Φυσικού Περιβάλλοντος) υπήρχε η Διεύθυνση Δασικών Χαρτών, στην οποία ανατέθηκε ο καθοδηγητικός ρόλος επί των Διευθύνσεων Δασών. Ταυτόχρονα, είχε αποφασιστεί η πρόσληψη εκατοντάδων δασολόγων, προκειμένου να στελεχωθούν οι Διευθύνσεις για να φέρουν σε πέρας το έργο. Η στελέχωση αυτή ποτέ δεν έγινε με αποτέλεσμα ακόμα και σήμερα τα αρμόδια τμήματα των Διευθύνσεων Δασών να υπολειτουργούν.

Με το ΠΔ 100/2014, η κυβέρνηση των Σαμαροβενιζέλων υποβίβασε τη Διεύθυνση Δασικών Χαρτών σε Τμήμα που το ενέταξε στη Διεύθυνση Δασικών Εργων και Υποδομών, ενώ το μεγαλύτερο κομμάτι της πρώην Διεύθυνσης Δασικών Χαρτών το μετέφερε στην ΕΚΧΑ ΑΕ (πρώην ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΑΕ). Η κυβέρνηση των Τσιπροκαμμένων, με το ΠΔ 132/2017 τροποποίησε τον οργανισμό του ΥΠΕΝ, χωρίς όμως να αποκαταστήσει τη Διεύθυνση Δασικών Χαρτών. Το Τμήμα παρέμεινε Τμήμα στη Διεύθυνση Δασικών Εργων. Προκειμένου όμως να χρυσώσει το χάπι της δημιουργίας δασικών χαρτών-καρικατούρα, τροποποίησε τον νόμο 3889/2010 και επανέφερε την αρμοδιότητα «για την κατάρτιση και όλες τις εργασίες μέχρι και την κύρωση του δασικού χάρτη» στη Διεύθυνση Δασών της Αποκεντρωμένης Διοίκησης του οικείου νομού. Ετσι, έβαλε στο παιχνίδι όλους τους δασολόγους των Διευθύνσεων Δασών των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων. Φυσικά, η αρμοδιότητα δεν είχε ουσιαστικό χαρακτήρα από τη στιγμή που τα αρμόδια τμήματα των Διευθύνσεων Δασών παρέμειναν υποστελεχωμένα. Η κατάρτιση των δασικών χαρτών πήγαινε στις γνωστές εταιρίες που λυμαίνονται τον τομέα.

Από τη στιγμή που τόσο οι προϊστάμενοι των Διευθύνσεων Δασών των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων όσο και οι υπηρεσιακοί παράγοντες της Γενικής Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Προστασίας Δασών και Αγροπεριβάλλοντος, Σ. Τσιλίκουνας και Κ. Δημόπουλος, «βαράνε» το «χαβά» των Σταθάκη-Φάμελλου για κύρωση των δασικών χαρτών-καρικατούρα, οι τελευταίοι έκριναν ότι όλη η αρμοδιότητα της κατάρτισης, θεώρησης, ανάρτησης και κύρωσης των δασικών χαρτών πρέπει να περάσει στη «Διεύθυνση Δασικών Χαρτών και Χαρτογράφησης Φυσικού Περιβάλλοντος» της νέας εταιρίας ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ. Ετσι, θα αποφεύγονται και προβλήματα σαν αυτό που προέκυψε με τον δασικό χάρτη της περιοχής Ελληνικού - Αγίου Κοσμά (έχουμε γράψει σχετικά).

Οι αρμοδιότητες μεταφέρονται με την παράγραφο 4 του άρθρου 14 του πολυνομοσχέδιου, ενώ δίνονται αρμοδιότητες και για άλλες απαραίτητες εργασίες, που σκόπιμα περιγράφονται γενικά, χωρίς να κατονομάζονται αναλυτικά. Οι προκάτοχες εταιρίες της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ έχουν προσφέρει πλούσιο έργο σε αντιδασική κατεύθυνση, οπότε υπάρχουν όλα τα εχέγγυα για τη συνέχισή του.


KONTΡΑ: ΠΡΟΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΥ 13 ΓΕΝΑΡΗ
Παρασκευή 12 Ιανουαρίου 2018