Σάββατο 25 Μαΐου 2019 | 04:48

ΕπικαιρότηταPointer

Ο Σ. Καλαφάτης κουρέλιασε ακόμη μια φορά την αστική νομιμότητα

Το ρυμοτομικό σχέδιο της Καβάλας ανήκει στην κατηγορία των ρυμοτομικών σχεδίων που ενέταξαν παράνομα τμήματα δασών. Το γεγονός ότι το ρυμοτομικό αυτό σχέδιο εγκρίθηκε με το ΠΔ 279Δ/1985 δεν εξαλείφει την παρανομία που συντελέστηκε με την ένταξη τμήματος δάσους σε ρυμοτομικό σχέδιο οικισμού. Υπάρχει μια διαχρονικά παράνομη δραστηριότητα των κυβερνήσεων, μπλε και πράσινων, που νομιμοποιούν καταπατητές δασών και δασικών εκτάσεων. Επιπλέον, πρέπει να σημειωθεί, ότι το δάσος αυτό είχε χαρακτηριστεί ως αισθητικό και  ένα μεγάλο τμήμα του ως απολύτως προστατευτικό. Αυτοί οι χαρακτηρισμοί έχουν μεγάλη σημασία και πρακτική αξία.

Η Πολεοδομία Καβάλας δεν έχει τολμήσει μέχρι σήμερα να εκδώσει οικοδομικές άδειες σ' αυτή την παράνομα ενταγμένη έκταση του δάσους, ενώ η έκταση -μετά από παρέμβαση της Διεύθυνσης Δασών Καβάλας- στο συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος της έχει περιληφθεί, στο πλαίσιο του Εθνικού Κτηματολογίου, στην ιδιοκτησία του δημοσίου με βάση το τεκμήριο κυριότητας.

Η Διεύθυνση Δασών Καβάλας, που συμπεριέλαβε στο Δασικό Χάρτη Δημοτικής Κοινότητας Καβάλας, που ανήρτησε στις 10 Ιούλη, το τμήμα αυτό του δάσους ενήργησε απολύτως σωστά και νόμιμα και γι' αυτό την συγχαίρουμε. Η στάση της δείχνει ότι υπάρχουν ακόμη δημόσιοι υπάλληλοι που έχουν το σθένος να αντισταθούν στις παρανομίες της κυβέρνησης των τροϊκανών, υπερασπιζόμενοι το δασικό πλούτο της χώρας και το περιβάλλον.

Το γεγονός ότι ο Δασικός Χάρτης αναρτήθηκε στις 10 Ιούλη δεν μειώνει στο ελάχιστο τη νομιμότητα της ενέργειας, επειδή (σύμφωνα με το Γενικό Διευθυντή Κ. Δημόπουλο) ο αντιδασικός νόμος 4164/2013 δημοσιεύτηκε την προηγούμενη ημέρα (9 Ιούλη). Σύμφωνα με το άρθρο 18 του νόμου 4164 «η ισχύς του νόμου αυτού αρχίζει δέκα (10) ημέρες μετά την δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως», ενώ σύμφωνα με το τελευταίο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 13 του νόμου 4164, «οι ανωτέρω τροποποιήσεις και συμπληρώσεις  του ν. 3889/2010 που εισάγονται με το άρθρο 7  δεν εφαρμόζονται στις περιοχές  για τις οποίες ο δασικός χάρτης έχει αναρτηθεί» (η έμφαση δική μας).

Πέραν αυτών των λόγων, που πιστοποιούν τη νομιμότητα της ενέργειας της Διεύθυνσης Δασών Καβάλας, η επίδικη αυτή έκταση του δάσους, που παράνομα συμπεριλήφθηκε στο ρυμοτομικό σχέδιο της Καβάλας, τυγχάνει συνταγματικής προστασίας. Και είναι προς τιμήν του προϊστάμενου της Διεύθυνσης Δασών Καβάλας που τόλμησε να το επισημάνει αυτό στον αναπληρωτή ΥΠΕΚΑ Στ. Καλαφάτη και στον Ειδικό Γραμματέα Δασών Γ. Αμοργιανιώτη. Παραθέτουμε αυτή την επισήμανση του προϊστάμενου της Διεύθυνσης Δασών Καβάλας, για να αποτελέσει παράδειγμα στάσης υπηρεσιακού παράγοντα που προστατεύει το δασικό πλούτο και τη δημόσια περιουσία της χώρας: «Πέραν αυτού ακόμη και αν υποτεθεί το αντίθετο, ότι δηλαδή εμπίπτει εντός του χρόνου ισχύος του νόμου 4164/2013 και πάλι σας αναφέρουμε, ότι η εν λόγω επίδικη έκταση είναι συνταγματικώς προστατευόμενη περιοχή και σαφώς εμπίπτει στις ειδικές  διατάξεις  των περί δασών νομοθεσίας».

Ενώ λοιπόν η έκταση αυτή τυγχάνει συνταγματικής προστασίας (σημειωτέον ότι δεν είναι η μοναδική περίπτωση που εντάχθηκαν παράνομα δάση και δασικές εκτάσεις σε οριοθετημένους οικισμούς), έρχεται ο  αναπληρωτής ΥΠΕΚΑ Στ. Καλαφάτης και με τη γνωστή του τακτική να σαρώνει την ισχύουσα δασική νομοθεσία εισάγει στον αντιδασικό νόμο 4164 (άρθρο 7 παρ. 15) μια  επαίσχυντη τροποποίηση της παρ. 6 του άρθρου 3 του νόμου 998/1979, με την οποία αποχαρακτηρίζει δάση και δασικές εκτάσεις. Σ' αυτό το θέμα αναφερθήκαμε σε πρόσφατα άρθρα μας, απ' αφορμή την συζήτηση και ψήφιση στη βουλή  του νόμου 4164. Παραθέτουμε εκτενές απόσπασμα:

«Το νομοσχέδιο φέρει τον τίτλο “Συμπλήρωση των διατάξεων περί Εθνικού Κτηματολογίου και άλλες ρυθμίσεις”. Ο τίτλος είναι ψευδεπίγραφος, για να συγκαλυφθεί το πραγματικό γεγονός, ότι μ' αυτό το νομοσχέδιο (τώρα ο νόμος 4164) εισάγονται πολλές ακόμη αντιδασικές διατάξεις.

Η ρύθμιση για τους οριοθετημένους οικισμούς αποτελεί μεγάλο δώρο στους καταπατητές δασών του Αγίου Στεφάνου. Αναφερόμαστε στους οικισμούς που οριοθετήθηκαν από τους πρώην Νομάρχες, χωρίς να έχουν εγκριθεί πολεοδομικές μελέτες με ΠΔ. Μέσα σ' αυτούς τους οικισμούς συμπεριέλαβαν δάση και δασικές εκτάσεις, στα οποία είχαν οικοδομηθεί και πολυτελείς βίλες και μεζονέτες. Ενας από τους χιλιάδες αν όχι δεκάδες χιλιάδες-οικισμούς είναι κι' αυτός του Αγίου Στεφάνου, το παλιό Μπογιάτι.

Με το νόμο 3889/2010 για τους Δασικούς Χάρτες (μ' αυτόν παραδόθηκαν στην κακόφημη Κτηματολόγιο ΑΕ σχεδόν όλες οι αρμοδιότητες για τους Δασικούς Χάρτες), δόθηκε το πρώτο μεγάλο κτύπημα στα δάση και στις δασικές εκτάσεις που είχαν συμπεριληφθεί στους οριοθετημένους οικισμούς μιας και οι οριοθετημένοι οικισμοί είχαν εξαιρεθεί από τους Δασικούς Χάρτες και δεν επιτρέπονταν στις δασικές υπηρεσίες  να μπαίνουν  σ' αυτούς για να προστατεύσουν τα δάση και τις δασικές εκτάσεις. Ολα αυτά συνέβαιναν παρά το ότι, σύμφωνα με την νομολογία, οι δασικές υπηρεσίες είχαν και έχουν το δικαίωμα να μπαίνουν στους οριοθετημένους οικισμούς  που δεν δεν διαθέτουν εγκεκριμένες πολεοδομικές μελέτες με ΠΔ.

Ερχεται τώρα ο Σ. Καλαφάτης και με την παρ. 15 του άρθρου 7 του νομοσχεδίου (ο νόμος  4164/2013 πια) τροποποιεί την παρ. 6 του άρθρου 3 του νόμου 998/1979 στην οποία ορίζεται ποιές  εκτάσεις δεν υπάγονται στη δασική νομοθεσία.

Στις εκτάσεις που δεν υπάγονται στη δασική νομοθεσία ο Σ. Καλαφάτης συμπεριλαμβάνει και όλες τις εκτάσεις των οριοθετημένων οικισμών, αποχαρακτηρίζοντας έτσι τα δάση και τις δασικές εκτάσεις που συμπεριλήφθηκαν  στον οικισμό του Αγίου Στεφάνου και όλους τους οικισμούς που στήθηκαν στην Ελλάδα».

Αυτό το σχόλιο είναι εξαιρετικά επίκαιρο για την περίπτωση της Καβάλας, επιβεβαιώνοντας την άποψή μας ότι είναι χιλιάδες οι οικισμοί όπου αποχαρακτηρίστηκαν δάση και δασικές εκτάσεις, μέσω της παράνομης ένταξής τους σε οριοθετημένους οικισμούς. Η περίπτωση της Καβάλας αναδεικνύει και μια άλλη πτυχή αυτής της παράνομης δραστηριότητας των κυβερνήσεων. Ακόμη και σε οριοθετημένους οικισμούς που έχουν εγκριθεί με πολεοδομικές μελέτες που δημοσιεύτηκαν σε ΠΔ έχουν ενταχθεί δάση και δασικές εκτάσεις και αυτή η ένταξη είναι παράνομη.

Γι' αυτό και ο Σ. Καλαφάτης έσπευσε και τροποποίησε την παράγραφο 6 περίπτωση ε του άρθρου 3 του νόμου 998/1979, προκειμένου να νομιμοποιήσει εντάξεις όχι μόνο οριοθετημέων οικισμών που δεν είχαν εγκριθεί με πολεοδομικές μελέτες, αλλά και οικισμών που είχαν εγκριθεί με πολεοδομικές μελέτες και είχαν εντάξει στο ρυμοτομικό σχέδιο ακόμη και τμήματα αισθητικών και απολύτως προστατευόμενων δασών, όπως στην περίπτωση της Καβάλας. Αν η διάταξη του άρθρου 7 παρ. 15 του νόμου 4164/2013 δεν αφορούσε και την περίπτωση της Καβάλας, δεν θα έσπευδε ο Γενικός Διευθυντής Δασών Κ. Δημόπουλος να εγκαλέσει τον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Δασών Καβάλας και δεν θα επικαλούνταν και την τροποποίηση του άρθρου 3 παρ. 6 στοιχείο ε του νόμου 998/1979.

Παράνομες ενέργειες του Σ. Καλαφάτη

Πρώτη παράνομη ενέργεια ήταν αυτή του Γενικού Διευθυντή Δασών να απαιτήσει από τον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Δασών Καβάλας να ανακαλέσει την απόφασή του με την οποία είχε αναρτήσει τον Δασικό Χάρτη της Δημοτικής Κοινότητας του Δήμου Καβάλας. Γιατί είναι παράνομη η ενέργεια του Κ. Δημόπουλου το δείξαμε προηγούμενα και δεν επανερχόμαστε. Ο Κ. Δημόπουλος δεν θα προχωρούσε σε μια τέτοια ενέργεια εάν δεν είχε πάρει εντολή είτε από τον ίδιο τον Σ. Καλαφάτη (που έχει την αρμοδιότητα για τα δάση) είτε από κάποιον άλλο από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΚΑ, για λογαριασμό του Καλαφάτη. Στοιχεία για τέτοιες συμπεριφορές υπάρχουν πολλά και το σπουδαιότερο είναι πως η ιδιοσυγκρασία και όλο το «πρεστίζ» του Κ. Δημόπουλου δεν συνηγορούν για τέτοιες πρωτοβουλιακές συμπεριφορές.

Δεύτερη παράνομη ενέργεια του Σ. Καλαφάτη είναι η τροπολογία που εισήγαγε στο νομοσχέδιο για τα αυθαίρετα στις 26 Ιούλη του 2013, σύμφωνα με την οποία «η ανάρτηση των Δασικών Χαρτών που πραγματοποιήθηκε μετά τη δημοσίευση του ν. 4164/2013 και έως την έναρξη ισχύος αυτού ανακαλείται αυτοδικαίως». Είναι παράνομη για δύο πολύ σοβαρούς λόγους:

Α) Καταργεί ευθέως, χωρίς να το αναφέρει, το τελευταίο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 13 του νόμου 4164/2013, που είχε αρχίσει να εφαρμόζεται από τις 19 Ιούλη του 2013. Το παραθέτουμε για δεύτερη φορά: «Οι ανωτέρω τροποποιήσεις και συμπληρώσεις του ν. 3889/2010 που εισάγονται με το άρθρο 7 δεν εφαρμόζονται στις περιοχές για τις οποίες ο δασικός χάρτης  έχει ήδη αναρτηθεί». Με τη διάταξη αυτή και μόνο ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δασών Καβάλας ήταν απόλυτα νόμιμος, όταν αναρτούσε τον Δασικό Χάρτη, ενώ ο Σ. Καλαφάτης είναι απόλυτα παράνομος. Η Κόντρα έχει καταγράψει με την αρθρογραφία της την πλούσια αντιδασική δραστηριότητα του Σ. Καλαφάτη. Αν προκληθούμε θα επανέλθουμε.

Β) Αποχαρακτηρίζει ακόμη και αισθητικά και απολύτως προστατευόμενα δάση. Ο Σ. Καλαφάτης, για να δικαιολογήσει την εξόφθαλμα παράνομη ενέργειά του, έκανε το τραγικό και συνάμα προκλητικό «λάθος» να ισχυριστεί στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας αυτής ανάμεσα στ' άλλα και τα παρακάτω: «Οι ως άνω δυσμενείς συνέπειες θα οφείλονταν αποκλειστικά και μόνο στο γεγονός ότι μία διοικητική πράξη (σ.σ. εννοεί την απόφαση ανάρτησης του Δασικού Χάρτη) υλοποιήθηκε στο μεταβατικό διάστημα του νόμου και επέφερε στους πολίτες δυσμενείς συνέπειες, γεγονός που έρχεται σε αντίθεση  με τις αρχές του κράτους δικαίου, της χρηστής διοίκησης και της ίσης μεταχείρισης των πολιτών».

Θα κλείσουμε με ένα σύντομο σχόλιο, γιατί ο κύριος αυτός έχασε την αίσθηση του μέτρου και  νομίζει ότι απευθύνεται σε Χαχόλους που δεν γνωρίζουν την πλούσια αντιδασική του δραστηριότητα (έχει ξεπεράσει όλους τους προηγούμενους υπουργούς ΥΠΕΚΑ). Οι πολίτες που κατ' αυτόν έχουν υποστεί δυσμενείς συνέπειες δεν είναι άλλοι απ' αυτούς που δοκίμασαν να καταπατήσουν την επίμαχη αυτή έκταση αισθητικού και απολύτως προστατευόμενου δάσους και δεν έτυχαν ούτε της αρωγής των υπηρεσιακών παραγόντων της Πολεοδομίας Καβάλας. Καλά θα κάνει να μην εκτίθεται με την ανοικτή υπεράσπιση καταπατητών.
Κυριακή 04 Αυγούστου 2013